Szili Katalin 12 (úttörő) ponttal jött elő az elég lüke nevű "Hello Pécs" pécsi kampányban, melyből hat (kisdobos) pont kiválasztását átengedi a népnek. A KB megnézte Szili eddigi pontjait, többnyire a közösségtudatra, együttműködésre építenek, nem túl konkrétak, kampányszlogen-töredékekkel operálnak (értékteremtés, biztonság, határozott, felelős városirányítás, stb.)
Ehhez képest a lakosság által megszavazható pontok zöme fejlesztés (a repülőtér, színház fejlesztése, kertvárosi rendelő megépítése, stb.). A KB nem érti, Szili a városfejlesztést miért az interneten támadva akarja megszervezni, illetve hogy miért nem egy koherens programmal lép a nyilvánosság elé.
Jó játék ez a szavazósdi, de érthető módon nem vehető komolyan (például mert szavazhatnak bárhonnan az országból-világból, egyetlen haszon a fórum lehet), és rossz is az a politikai világ, ami olyasmiket üzen, hogy
- a kívánságok fele az enyém, másik fele a népé (fele királyságom...)
- fontos kérdésekben internetszavaztat, mert ez a legmagasabb fokú demokrácia (helyi adók, éves költségvetési rendeletek, stb.)
- teljesen összekeveri a kampányt a programmal
- az igényfelmérés szerint fejleszt (az intézmények akadálymentesítése tegnap estig egy szavazatot sem kapott, akkor ez nem valósul meg? Akkor sem, ha törvényi kötelezettség? Vagy a fogyatékkal élő emberek internetes szavazókampányba kezdjenek pécsi társaikért?)
Szili az interneten támad (jó, hogy nem SMS-küldésre buzdít), és elfelejti, hogy nem a Megasztár csalogánya, hanem polgármester-jelölt, akinek egy elég gyatra állapotban lévő várost kell villámgyorsan (Európa Kulturális Fővárosa, 2010) rendbehoznia. Már ha nyer.
A másik oldal is közkérdez, jelöltjük a KB emlékei szerint írt a tegnapi Magyar Nemzetbe, de most meg éppen azt nem leli az onlány változaton.
Mindenestre érdekes kampány előtt állunk, a KB figyelemmel kíséri a fejleményeket.
Utolsó kommentek