A héten dönt a nyolckeres önkormányzat a Mátyás téri parkolás rendjéről, az előterjesztés már napok óta olvasható. Gondolkodtam, írjak-e róla, mert érzékelhetően nem érthetők azok a szempontok, amiket eddig mantráztam. De nem adom fel.
Az előterjesztésben vannak tévedések, mindjárt például az, hogy működik az oszlopos beengedés a térre. Nem működik, indításának utolsó dátuma február eleje volt, ezt meg is hirdették a kerületi lapban, aztán semmi (így járt a közvécé is, aminek nyitását legutóbb tavaly nyárra tették). Ez azt jelenti, hogy senki nem tudja, bevált volna-e a rendszer, miközben azt írjuk-mondjuk, hogy remek dolog.
Rengeteg autó parkol a téren, a lakossági járművek sétáló utcává alakítás miatti kizárása óta fokozatosan egyre több. A mostani előterjesztés szerint a közfeladatot ellátó intézmények működéséhez szükséges a parkolás engedélyezése. Amiről nem írnak, hogy ez zömmel az ezekben dolgozó munkatársak autóit jelenti. A közfeladatot pedig nem az ő autóik látják el. (Ez elég ismert kenegetés, lehet érvelni, hogy erre mekkora szükség van, csak ne felejtsük el, kiket üldöztek el innen...)
A sétálóutcásítást erővel nyomták le, nem sok energiát fektetve az érvelésbe (gondom a "hogyannal" volt), aztán jött az egy év szabályozatlanság, most meg az intézményi parkolás. Az érvelés szerint ezt a lakosság elfogadja, szereti, nem gond, ami már történik, de utólag legitimmé tennék.
Több gond van ezzel: először is az, hogy utólag legalizálnák, aztán hogy nincs különbség a céges/munkatársi autók között, meg ugye felmerül, hogy közösségi teret uniós pénzből lehet-e parkolónak használni. Maga az előterjesztés érvelése is csak azt mutatja, hogy lobbiképes cégek kikavarhatják maguknak/dolgozóiknak a parkolás lehetőségét, akár rendeletmódosítás útján is.
Két apró megjegyzés: nyáron teljesen másképp működik a tér, valóban jó lenne strukturálni az ottani tevékenységeket, de nem autó-akadályokkal. A másik meg, hogy itt egy üres telek a Bauer Sándor utcában, ott simán meg lehetne oldani a parkolást úgy, hogy nem közterület erőből történő használata történne, egy kamerával az őrzés is biztosított. Az építkezéseknél használták már a telket raktározásra, tulajdonképpen a parkolás sem más:) Sőt, teremgarázs hely is van számtalan a tér egyik sarkán lévő házban.
Szóval lehetne ezt együttműködőbben. Ha most nem is változik semmi, nyáron az őrök megunják, hogy futkározó-játszó gyerekektől kell megvédeniük az autókat, az sem elvárható, hogy a kölkök figyeljenek a ki-, behajtó kocsikra.
Meg hát a szemlélet sem szimpatikus: a közfeladat ellátásához többletjogok nagyon indokolt esetben járhatnak, egyébként a rossz példa lesz ragadós, mely szerint erősebb kutya...
És még egy, kéne parkolási zóna, több lenne a hely, de ez meg valahogy megakadt a parkolási cégváltás során.
Hát, jöjjenek az ellenérvek:)
Utolsó kommentek