HTML

Utolsó kommentek

  • Világnézet Netes Napló: A mi történetünk itt van leírva és a végén megtalálható a Tigáz feljelentése üzletszerűen elkövetett csalás és garázdálkodás miatt. Amit 2014.08.14-én vet át a nyomozóhatóság. TiGáz csalás és gará... (2014.08.16. 06:55) Fostalicskák
  • prokontra: Sajnálom. Kevés szabadidőm lévén utóbb már nagyon keveset, alapos szelektálással olvasok. És most ez is kiesik az olvashatók, emészthetők közül... Azért azt ne feledd, hogy az általad (is) ekézett s... (2014.08.13. 09:27) Szünet
  • Lesley: rákérdezek: beléptél az Ország Gyűlése Mozgalomba, ez foglalja le minden időd és azért nem írsz, mert a FőVezír jobban ír? :D :D :D (2014.08.12. 12:25) Szünet
  • rás: Értelek, sajnálom; pihend ki magad! (2014.08.11. 11:57) Szünet
  • bizottsagiirnok: Én most tudtam ott kommentelni: lmp678.blog.hu/2014/06/28/drogpolitika_2_0_szoba_a_nyolcban#comment-form (2014.07.28. 15:14) Aki vissza akarja hozni a vajdarendszert
  • Utolsó 20

Levelek

mail.png

Címkék

adó büdzsé (5) ajjaj (164) államtitok (8) állat (20) anyag (1) ausztrália (11) bajnai (8) balog (7) bokros (1) bolondság (34) boross (1) buziság (137) canga (83) cigányok (134) Címkék (1) csehek (20) dávid (5) európai parlament (17) európai unió (55) ficsor (1) film (59) (9) gumi (5) gusztos (1) gyenesei (1) gyurcsány (23) horváth (1) kampány2010 (32) kicsi kocsi (58) kommandó (1) könyv (25) külpol (7) lakossági fórum (30) lamperth (3) lázár (23) lehetmás (7) lévai (8) magán (240) mani (9) másblogolvasás (180) maszekolós (1) média (218) mese (15) mesterházy (5) múltidézés (195) négyharmad (11) new (1) nyilvánosság (9) nyolcker (575) ombudsman (13) önkormányzat (689) orbán (17) oslo (22) ötpont (102) pápa (2) pia (4) politikusok (550) program (35) rózsa (1) schmitt (56) semjén (6) sólyom (12) suli (4) szili (22) szilvásy (4) színház (40) szoc (4) szűcs (6) táltosok (2) tarlós (28) technika (3) toronto (18) veres (3) vers (3) vonat (6) york (1) zene (122) zsaruk (35) Címkefelhő

Friss topikok

  • Világnézet Netes Napló: A mi történetünk itt van leírva és a végén megtalálható a Tigáz feljelentése üzletszerűen elkövete... (2014.08.16. 06:55) Fostalicskák
  • prokontra: Sajnálom. Kevés szabadidőm lévén utóbb már nagyon keveset, alapos szelektálással olvasok. És most ... (2014.08.13. 09:27) Szünet
  • bizottsagiirnok: Én most tudtam ott kommentelni: lmp678.blog.hu/2014/06/28/drogpolitika_2_0_szoba_a_nyolcban#commen... (2014.07.28. 15:14) Aki vissza akarja hozni a vajdarendszert
  • bizottsagiirnok: Sok anyag egy ügyről itt: www.bszf.hu/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=62 ... (2014.07.16. 08:18) Nem fekete-fehér
  • bizottsagiirnok: De, természetesen jelent némi protekciót, egy betű nem számít. A darutoll azért nem árt. (2014.07.07. 21:46) Mint tehénen a gatya

Linkblog

Segítségnyújtás

2012.09.09. 11:47 bizottsagiirnok

Olvasva a sok kerületi városüzemeltetési hibajelző bejegyzést, egyúttal tapasztalva azt, hogy sem a kerületi önki honlapján nincs lehetőség arra, hogy ez e-mailben elmehessen, sem a lassan egy éves cég nem tudott honlapot, e-mailt, bármit közzé tenni, az jutott eszembe, hogy csinálok nekik/helyettük egy postafiókot, aztán elküldöm a belépési kódokat, és végre dolgozhatnak.

Mert egyrészt persze jó, hogy irkálunk a kidőlt demszy-oszlopokról, leszakadt hintáról, széttört facsemete-védő karókról, bármi másról, de a célunk nem csupán (sőt, nekem nem elsősorban) a dokumentálás, hanem egy normálisan működő kerület segítése. Akár a jelzésekkel, aztán majd ők továbbítják az illetékeseknek, vagy megcsinálják. De ne szarjanak rá.

Ha nekik nincs szemük, majd nézünk helyettük.

Segítséget is kérek, jöhet magánba: valamelyik jelenlegi vezető e-mail címe kellene, hogy elküldhessem az új postafiókjukat. Akár úgy is történhet mindez, hogy a nyolckerblogban külön "címkét" kap a mailes jelzés, bár az ottani úrral ezt nem egyeztettem.

De eléggé zavar, hogy a JVSZ egy olyan kastély, ami bőven elvan a falain belül zajló - igaz nem kevés - történéssel.  

14 komment

Címkék: önkormányzat nyolcker

A bejegyzés trackback címe:

https://kozpontibizottsag.blog.hu/api/trackback/id/tr784764024

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vajdapeterutca 2012.09.09. 12:13:17

A Rév8 e-mailcímei sem nyilvánosak.

A hivatali központi címre küldött beadványra pedig nem reagálnak.

Pedig az önkormányzati intézményvezető szerint oda kell írni az ő tevékenysége kapcsán, mert ő csak PR jelleggel kommunikál a lakossággal.

bizottsagiirnok 2012.09.09. 12:27:12

Az utolsó mondat mit jelent, csak nem azt, hogy az intézményvezető csupán PR-os?

vajdapeterutca 2012.09.09. 12:44:31

Szerintem nem. Az öndefiníciója szerint viszont mintha az volna, plusz rendezvényszervező.

Persze nem vagyok eszköztelen, sőt rosszabbul járnak a partnerek, mintha kommunikálnának, de ez nekem is nagyon sok munka. A nem túl elszánt észrevételező, panasz- vagy javaslattevő hamar bedobja a törülközőt. Nyilván ezért csinálják.

Aztán mintha meglepődnének, hogy a lakosság együttműködési készsége nagyon alacsony. A potenciális panaszos körért eddig mint választókért sem igen folyt igazi küzdelem. Az is elég valószínű, hogy akik meg akarják magukat választtatni, azok nem nagyon ismerik fel az összefüggéseket. Akik pedig napi kapcsolatban vannak a lakossággal, azok úgy érzik, hogy nekik mindegy. Mindebben van egyszerű okosság, de borulhat is minden.

vajdapeterutca 2012.09.09. 12:45:44

(A PR + rendezvényszervezés persze a másik nagy intézmény, a JKH vezetésének önképe. A JVSZ-éről még ennyit sem tudok.)

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2012.09.09. 22:43:15

a jegyzőnek kell írni, ő meg hivatalból továbbítja mindig a megfelelő helyre, nem? illetve a jegyzőség

bizottsagiirnok 2012.09.09. 23:05:27

Nem a leghatékonyabb megoldás mindenért a jegyzőt kergetni. Szeretnék gyors, életszerű megoldást, jegyzői kontroll nélkül:)

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2012.09.09. 23:31:51

Persze az szintén jó kérdés, hogy ki is a JVSz vezetője egyáltalán. Én pl csak Perlaki lemondásakor értesültem arról, hogy új általános helyettese van (aki most ezzel megbízott igazgató lett).
A lakossággal való kapcsolattartás fejlesztésén már egy pár hónapja töröm a fejem, de most ezzel az üggyel még egy pontot hozzáteszek.
ui: az én tapasztalatom szerint gyors, életszerű megoldás jegyzői kontroll nélkül egyenlő telefon. De biztosan nem írásos kommunikáció. Persze ez lehet, hogy a speciális helyzetemből adódik.

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2012.09.09. 23:53:19

@jt: veled is csak a létszám van meg...

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2012.09.10. 00:17:28

Köszönöm a bizalmat és az együttérzést.
Mit vártál, hogy egyből rendeletet terjesztek elő a (nem részletezett) problémára, és azt meg is szavazza a többség?

bizottsagiirnok 2012.09.10. 06:40:55

Én nem is akartam ezzel a "lakossággal való kapcsolattartás" messzeségéig elfutni, csupán az elérhetőséget hiányolom. A telefon meg lehet alternatíva. Én nem állnék 20 percet egy oszlop mellett, míg a másik oldalon meglelik az illetékest. Tudom, létezik az üzenetrögzítő is.

Viszont az érdekes, hogy az önkormányzat és cégei csak elavult, tévinformációkat tartalmazó holnapokkal dolgoznak, vagy semmilyennel. Mintha ez tök érdektelen lenne számukra. És itt biztos nem megoldás a telefon:)

Lesley · http://8ker.blog.hu/ 2012.09.10. 07:26:20

@jt: ..mert kétféle az ember: van aki megoldást keres és van, aki kifogást...
ha rossz neked képviselőként, mondj le nyugodtan, ne szenvedj

vajdapeterutca 2012.09.10. 10:29:23

Feltűnő, hogy több fontos józsefvárosi intézményt e-mailben közvetlenül nem lehet elérni. Legalábbis a mailcímük nem nyilvános. Arról nem beszélve, hogy a legkevésbé sem biztatják a lakosokat, hogy keressék őket.

A telefon nyilván nagyon jó. Nekem mostanában kevés tapasztalatom van.

Mindkét esetben probléma, hogyan lesz akadálymentes a szegényebbeknek és képzetlenebbeknek. Telefonon az ingyenesen hívható szám volna megoldás. Interneten az ergonomikus felület.

(Nézd meg ebből a szempontból is - betűméret, tipográfia, egyszerűség és precizitás egyensúlya - a kanadai plakátot!)

A nem vagy bonyolultan dokumentált bejelentésekkel az a probléma, hogy a józsefvárosi önkormányzat sokszor bizonyított és kritizált kultúrája szerint, ha a tisztviselő sárosnak érzi magát, letagadja.

Újabb keletű az a tisztviselő, aki nagyon akar kommunikálni, de csak egyoldalúan. Probléma esetén azonnal elbújik a legnehézkesebb hivatalos eljárások illetve a kinevezője háta mögé. Semmi dologba nem száll be nyilvánosan, ahol a politikai mentorától függetlenül kellene helytállnia azért, amit csinál. Tipikusan ilyen szerintem a Józsefvárosi Közösségi Házak vezetője.

Ezért és több más okból szerintem alapvető, hogy a bejelentésnek maradjon nyoma, méghozzá nyilvánosan. Ennek platformját kicsit (nem sokkal) drágább megcsinálni, mint kockás füzetet nyitni, de kevés jobban megtérülő beruházást tudok elképzelni:

- A sikeres problémamegoldók megerősítést kapnak: az ügyfelek, a főnökeik, a kollégáik felé.
- A sumákolók konkrét történetek kapcsán buknak le.
- A megfelelő munkavégzés akadályai is kiderülnek, ráadásul a lakosok tanácsokkal láthatják el az illetékeseket.
- A "hivatal törődünk a részletekkel" bizonyítékok hatására a lakosok is hajlamosak lehetnek fokozottabban együttműködni egymással és a hivatallal.
- Hasonló problémákat egy helyen lehet kezelni, ami kiválóan alkalmas elemzésre. Ráadásul ezt a hozzászólók is megteszik. Minden jól megalapozhatja az adott feladat ellátásának fejlesztését.

Szerintem egy csoportos döntéshozási technikával ki kell választani 12-15 féle ügytípust, amelyeket célszerű ilyen módon megjeleníteni. Aztán szintén csoportos technikával kitalálni azokat a kérdéseket - akár egy egészen rövid és egy valamivel hosszabb verzióban is -, amelyeket érdemes kitenni a honlapra. Aztán ezt be kell tenni egy adatbázis-kezelő rendszerbe. Közepes cégeknél napi rutin, szerintem akár pályakezdők, egyetemisták is jól megcsinálnák, ha két-három kompetencia összefog.

Ugyanez a kérdésszerkezet és dokumentáció mehetne a telefonos bejelentőbe, és a személyes bejelentések esetén. Aztán mindet fel a nyilvános adatbázisba, esetenként kódolva-egyszerűsítve. Visszajelzést a telefonon és szóban bejelentést tevőknek is.

Ha fél évig csinálnák, jelentősen felforgathatná több intézmény működését. Gondolom, azért is nem csinálják 10+ éve, mióta először felmerült a javaslat.

Mellesleg van közös rész a polgármesteri bejárással, amihez most nagy reményeket fűz a vezetés. Csak itt ahány polgár, annyi "polgármester", és sok szálon futnak a következtetések. Azt látszólag sokkal jobban lehet kontrollálni, ténylegesen a következmények sokkal kiszámíthatatlanabbak.
süti beállítások módosítása