Valaki írja már le, konkrétan mit is jelenthet ez, lehet kommentben, de önálló posztban is felrakom, ha levélben jön:
"Alföldi György elmondta, hogy a 99-es projekt, az egyik legizgalmasabb projekt. Pesterzsébetről indul a Blaha Lujza térre érkezik és érdekes keresztmetszetét adja a lakosságnak. Erdősi Sándorral látott egy francia projektet, ami szerint ez egy közterület, ahol szintén megjelennek a hatástani konfliktusok és lehet ezeket oldani valamilyen módon. Itt nem lehet elmozogni, csak a megállókban leszállni. A projekt ütemezése: feltáró kutatási szakasszal kezdődik és van egy megvalósítási szakasz, ahol tolerancia plakát tervezési pályázat, busz design, kortárs segítőknek a képzése, a buszvezetők képzése és az önkéntesek önvédelmi képzését foglalja magába. A projekt teljes költségvetése 26 millió forint. Már kétszer találkozott egy szakmai előkészítő csoport, amelyben részt vesz a Kapocs Alapítvány, a JVSZ, JKE, BRFK, BKK, a RÉV8, Műszaki Egyetem és a Közösségfejlesztők Egyesülete. A Műszaki Egyetem önkéntes diákjai felmérik különböző időpontokban a 99-es busz utazóinak a véleményét, az ott tapasztaltakat írásban rögzítik, ezt követően ebből az anyagból készül egy olyan csomag, ami alapján a következő kutatási szakaszban egy szakcég, akikkel leszerződnek és folytatja a munkát. Az internetes vélemények rossz fényt vetnek a 99-es buszra. Megjelennek etikai problémák, megjelennek együttélési problémák a buszon. Az első egyeztető ülésen megoszlottak a vélemények azzal kapcsolatban, hogy mit lehet csinálni, elég ha két jó kondícióban levő kalauz megy fel a buszra akik szociálisan érzékenyek, de az a vélemény alakult ki, hogy mélyebben kell megoldani a problémát. A BKK-val megkezdték a tárgyalásokat arról, hogy hogyan lehet megszemélyesíteni a járatokat. A francia példa arról szólt, hogy volt egy buszmegálló, amit folyamatosan leromboltak a helybeliek. Ott egy mediációs képzésben részesültek a buszvezetők, akik a kritikus megálló előtt elkezdtek beszélgetni az emberekkel, így sikerült a feszültséget feloldani. A következő évben az addig okozott károk megtérültek.
A BKK elmondta, hogy ez a projekt 30 db buszt és 50 sofőrt érint, kiderült hogy borzasztó nehéz lesz olyan design-t kialakítani ami személyessé teszi ezt a tervet. Ezért kell a konfliktusokat alaposan feltárni, hogy minél közelebb kerüljenek a megoldáshoz.
dr. Ferencz Orsolya felvetette, hogy valamiféle apró ajándékot (csoki, cukorka) lehet adni, annak az utazónak, aki „jól” viselkedik, jutalmazással lehetne közelebb kerülni az utazóközönséghez. Elmondta, hogy ez egy nagyon jó nemzetközi visszhangot is érdemlő projekt."
A szereplők kerületi fejlesztők/képviselő, a kesztyűgyáras Tanácsadó Testület nyri ülésének jegyzőkönyvéből hoztam ide. Némiképp ide tartozik, hogy a testület romokban, pl. saját ügyrendjük (nem leltem frissebbet) szerint kéthetente kéne ülniük, a döntéseket meg kétharmaddal hozzák, ehhez képest ritkábban találkoznak, az idézett furcsaságról meg a nyolc tagból jelen lévő négy döntött. A tagok össze-vissza ügyelnek, kerületi képviselőként ők a tulajdonosai a kesztyűgyáras cégnek (egyúttal számon kérői a vezetőnek, aki meg igazolj a tanácsadókénti munkavégzésüket), ahonnan a pénzüket kapják. A tanácsadásért járó juttatás a tagoknak havi 200, a vezetőnek (aki egyben alpolgi is) 250 000 bruttó.
Egy kerületi lakos kilevelezte, hogy csaknem egy évi szünet után újra legyenek olvashatók a jegyzőkönyvek, nagy köszönet érte.
Utolsó kommentek